Radek Strouhal, TATRA TRUCKS

Vydáno 16.8.2018

věk: 36 let, rodina: ženatý, dvě děti, studium: Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava, ve společnosti působím: od 2013 jako finanční ředitel, poté od roku 2017 jako generální ředitel, volný čas: nejčastěji s rodinou.

 

JAKÝ BYL LOŇSKÝ ROK, CO MĚLO NEJVĚTŠÍ VLIV NA HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK?

Rok 2017 byl pro naši společnost doslova rekordní. Je to způsobeno stabilním nárůstem zakázek v civilním segmentu, kde se stále více prosazuje ekonomická výhodnost Tatry Phoenix v kombinaci se silnou poptávkou po armádních speciálech. Také se nám výjimečně dařilo v oblasti náhradních dílů.

 

KTERÉ TRENDY JSOU A BUDOU PODLE VÁS V NEJBLIŽŠÍ BUDOUCNOSTI URČUJÍCÍ PRO ROZVOJ VAŠEHO PRŮMYSLOVÉHO ODVĚTVÍ V ČESKÉ REPUBLICE?

V oblasti automotive je jasným trendem neustálé zpřísňování legislativních norem ať už v oblasti emisí, tak také v oblasti asistenčních systémů. Segment plně pohonných vozidel do terénu je typická konkurencí neobsazená část trhu s menšími počty vozidel, kde zákazníci očekávají vysokou robustnost vozidla, která se ne úplně potkává s nárůstem elektroniky. Věřím, že se nám podaří v této výzvě uspět a budeme nadále vyrábět auta, která budou pověstná vysokou přidanou hodnotou a životností.

 

CO JE PODLE VÁS NEJVĚTŠÍM PROBLÉMEM ČI HROZBOU ČESKÉHO PRŮMYSLU?

Určitě je to nedostatek technicky vzdělaných zaměstnanců. Stále nám přibývají státní úředníci, ale o technickém vzdělávání se více mluví, než reálně koná. Přitom to může být obrovská konkurenční výhoda celé české ekonomiky.

 

NEBRÁNÍ V NĚKTERÝCH OHLEDECH ROZVOJI ČESKÉHO PRŮMYSLU LEGISLATIVA?

Myslím si, že přímo nebrání, ale také ho příliš nepodporuje. Pozitivně vnímám změny v systému vzdělávání, kde se konečně přichází na to, že velmi efektivní je podpora spolupráce univerzit, ale i středních škol přímo s podniky – to je podle mě správná cesta pro budoucí rozvoj technického vzdělávání.

 

KTERÉ KONKRÉTNÍ INOVATIVNÍ KROKY VAŠE SPOLEČNOST CHYSTÁ?

Právě pouštíme do provozu jednu významnou inovaci, kdy po několika desetiletích budeme přecházet na novou konstrukci nosné roury, klíčového dílu našich vozidel. Po letech vývoje a testování přicházíme s řešením, které je ještě robustnější, a zvýší tak ochranu podvozku.

 

NACHÁZÍTE NA TRHU PRÁCE DOSTATEK ODBORNÍKŮ PRO VÝROBU A VÝVOJ?

Díky síle značky a vysoké přitažlivosti finálního produktu se nám daří hledat mladé odborníky, kteří budou posouvat značku Tatra kupředu v dalších letech a desetiletích. Ale musím říct, že je to hledání obtížné a větší nabídka by určitě potěšila.

 

VYSOKÁ MANAŽERSKÁ FUNKCE VYŽADUJE TAKÉ KVALITNÍ ODPOČINEK. JAK RELAXUJETE?

Snažím se se alespoň občas trochu pravidelně hýbat a pak především trávím čas s dětmi, které mě k tomu pohybu umí vždy donutit.

 

JAK SI PŘEDSTAVUJETE IDEÁLNÍ DOVOLENOU?

Bez mobilního telefonu a e-mailu a pak už je úplně jedno kde.

 

POCHLUBTE SE, CO SE VÁM V POSLEDNÍ DOBĚ PODAŘILO V OSOBNÍM I PRACOVNÍM ŽIVOTĚ.

Já si myslím, že osobní a pracovní život se natolik prolínají, že je obtížné je od sebe oddělit. Hodně pyšný jsem na změny, které se nám daří dělat v Tatře, protože posun, který jsme udělali za poslední rok ve vnitřní organizaci, plánování, investicích a dalších oblastech, je obrovský a věřím, že přichází doba, kdy se nám tato práce začne vracet.

 

JAKÉ VÝZVY VÁS V LETOŠNÍM ROCE ČEKAJÍ?

Hlavní výzvou před námi je právě úspěšné spuštění výroby nových nosných rour. Považuji to za extrémně významný projekt i proto, že výrobu nosných rour převádíme od externího dodavatele zpět do Tatry tak, abychom naplnili naši strategii, že si chceme všechny klíčové díly na podvozek vyrábět sami bez závislosti na třetích stranách, což nám umožní stoprocentní garanci kvality a stability dodávek.

 

Soňa Singerová

Čtěte také:

Bohdan Wojnar, ŠKODA AUTO

Milan Šlachta, ROBERT BOSCH

Niclas Pfüller, BROSE CZ

Marek Čížek, FAURECIA CLEAN MOBILITY

Petr Novák, KOYO BEARINGS CZECH REPUBLIC

Todd C. Morgan, VARROC LIGHTING SYSTEMS

Richard Szrajber, TEVA CZECH INDUSTRIES, divize TAPI-CZ

Martin Bednarz, ŠKODA VAGONKA

Rostislav Khýr, MANN+HUMMEL (CZ)

Antonín Růžička, WIKOV INDUSTRY

Milan Šlapák, GE AVIATION CZECH

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

[slider]

TOP Rozhovory

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

Vydáno 11.11.2019

Nejen fanoušci nových technologií sní o dni, kdy sednou do auta, které je bez jejich asistence odveze stovky kilometrů daleko. Jenže na tu chvíli si ještě nějaký pátek počkáme. V českém startupu Roboauto proto šli jinou cestou, vsadili na vývoj dálkově ovládaných vozidel. „V některých situacích musí do hry vstoupit vzdálený operátor, který robota převezme a instruuje ho, co má dělat,“ říká Martin Králík.

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

Vydáno 23.9.2019

Doby, kdy společnost TAJMAC-ZPS udivovala svět legendárním revolverovým soustruhem R5, jsou pryč. I po desítkách letech však zlínský podnik patří k lídrům na trhu s obráběcími stroji. „Do konce letošního roku představíme nový model dlouhotočných soustruhů MANURHIN K‘MX a připravujeme upgrade větších vertikálních obráběcích center,“ říká generální ředitel Michele Tajariol.

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

Vydáno 18.9.2019

Letos uplynulo třicet let od chvíle, kdy Jiří Hlavatý nastoupil do funkce generálního ředitele společnosti Juta podnikající převážně v textilním průmyslu. Později úspěšnou firmu koupil a v jejím čele stojí dodnes. Dobře však ví, že se blíží čas, kdy žezlo předá někomu dalšímu. „Jutu neprodám, ale konkrétní plány si zatím nechávám pro sebe,“ řekl v rozhovoru pro Svět průmyslu.

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

Vydáno 4.9.2019

Pohybuje se na rozhraní strojírenského a sklářského průmyslu. Patří mu nejen společnost Wikov, která proslula svými převodovkami, ale i sklárny Bomma a Rückl. „Dělím svůj čas přibližně na poloviny mezi strojírenství a sklářství. Největší radost mám z úspěšně dokončených akvizic ve strojírenství a nových produktů Rückla,“ říká Martin Wichterle.

Zobrazit Více