věk: 42 let, rodina: ženatý, dvě děti, studium: Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava, ve společnosti působím: jako předseda představenstva a generální ředitel, volný čas: rodina, zahrádka, cestování a turistika, geocaching, hra na bicí.
JAKÝ BYL LOŇSKÝ ROK, CO MĚLO NEJVĚTŠÍ VLIV NA HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK?
Loňský rok byl ve znamení pokračující realizace projektu NIM Express pro Deutche Bahn. Jedná se o referenční zakázku vozových souprav pro osobní dopravu na vysokorychlostní trati Norimberk–Ingolstadt–Mnichov.
KTERÉ TRENDY JSOU A BUDOU PODLE VÁS V NEJBLIŽŠÍ BUDOUCNOSTI URČUJÍCÍ PRO ROZVOJ VAŠEHO PRŮMYSLOVÉHO ODVĚTVÍ V ČESKÉ REPUBLICE?
Zcela nepochybně půjde o další růst významu osobní příměstské a meziměstské železniční dopravy. V rámci techniky se bude jednat o využití elektroniky, alternativních a ekologických zdrojů pohonu (CNG, vodík), řady nových materiálů (kompozit), nových způsobů obrábění či 3D tisku.
CO JE PODLE VÁS NEJVĚTŠÍM PROBLÉMEM ČI HROZBOU ČESKÉHO PRŮMYSLU?
Dlouhodobě sleduji klesající zájem o učňovské vzdělávání, technické a praktické obory. To je potřeba vnímat jako hrozbu a aktivně učňovské obory a technické vzdělávání podporovat. Ne všude se totiž robotizace a Průmysl 4.0 dá využít v plném rozsahu. Mít a vychovávat odbornou pracovní sílu je zcela nezbytné.
NEBRÁNÍ V NĚKTERÝCH OHLEDECH ROZVOJI ČESKÉHO PRŮMYSLU LEGISLATIVA?
Ano, existuje řada oblastí, kde legislativa práci zcela nelogicky přidává, komplikuje, a neúměrně tak zvyšuje náklady firmy.
KTERÉ KONKRÉTNÍ INOVATIVNÍ KROKY VAŠE SPOLEČNOST CHYSTÁ?
Pracujeme, kromě jiného, na řadě technologických a procesních inovací v oblasti svařování hliníkových částí vozových skříní a jejich lakování.
NACHÁZÍTE NA TRHU PRÁCE DOSTATEK ODBORNÍKŮ PRO VÝROBU A VÝVOJ?
Netrpíme zásadním nedostatkem odborníků. Aktivně spolupracujeme se středními a vysokými školami, máme programy pro absolventy, vychováváme si vlastní talenty a zvyšujeme multiprofesnost pracovníků.
VYSOKÁ MANAŽERSKÁ FUNKCE VYŽADUJE TAKÉ KVALITNÍ ODPOČINEK. JAK RELAXUJETE?
Ve volných chvílích se věnuji rodině, práci na zahrádce, rád relaxuji procházkami zejména na horách, jízdou
na in-linech, občas ulovím nějakou tu kešku a hraji na bicí.
JAK SI PŘEDSTAVUJETE IDEÁLNÍ DOVOLENOU?
Kdekoli s rodinou. Ideální je, když v jejím průběhu zapomenete, co je za den a kolik je hodin.
POCHLUBTE SE, CO SE VÁM V POSLEDNÍ DOBĚ PODAŘILO V OSOBNÍM I PRACOVNÍM ŽIVOTĚ.
V novém projektu jsem si velmi rychle dokázal vytvořit tým, který mi pomáhá realizovat strategické kroky. Zásadním způsobem měníme firemní kulturu jako akcelerátor změn. Úspěšně jsem dokončil první ročník Lidové konzervatoře a Múzické školy Ostrava ve hře na bicí, přednáším o projektovém procesním řízení a firemní kultuře.
JAKÉ VÝZVY VÁS V LETOŠNÍM ROCE ČEKAJÍ?
Dokončit již zmiňovaný projekt NIM Express pro Deutche Bahn a připravit a realizovat taková opatření, aby firma byla schopná absorbovat očekávaný nárůst poptávky a výroby v následujících letech.
Soňa Singerová
Čtěte také:
Marek Čížek, FAURECIA CLEAN MOBILITY
Petr Novák, KOYO BEARINGS CZECH REPUBLIC
Todd C. Morgan, VARROC LIGHTING SYSTEMS
Richard Szrajber, TEVA CZECH INDUSTRIES, divize TAPI-CZ
Rostislav Khýr, MANN+HUMMEL (CZ)