POMÁHÁME KLIENTŮM PLOUT V BOUŘLIVÝCH VODÁCH DIGITALIZACE

Vydáno 30.10.2018 Komerční sdělení

Bilfinger Tebodin je mezinárodní společnost založená v roce 1945 v Nizozemsku. Její tým ve střední a východní Evropě čítá více než 800 odborných konzultantů a inženýrů ze stavebních i technologických oblastí. Společnost je zároveň součástí globální firmy Bilfinger, která zaměstnává více než 37 000 lidí. Na českém trhu úspěšně působí již od roku 1995. Jan Bobek, Business Development Director pro CEE, s námi hovořil o inovacích v inženýrství, pokročilých možnostech v oblasti řízení projektů a nadnárodním stylu jejich práce.

  

 

Pane Bobku, ve společnosti pracujete na pozici obchodního ředitele pro střední a východní Evropu. Znamená to, že vaše společnost poskytuje služby klientům napříč všemi zeměmi, nebo funguje každá část nezávisle?

Bilfinger Tebodin jako celosvětově působící inženýrská firma má domovskou základnu ve třech regionech – v severozápadní Evropě, střední a východní Evropě a na Středním východě. Náš tým ve střední a východní Evropě je tvořen 800 zaměstnanci v osmi zemích a 18 kancelářích. Patříme mezi největší inženýrské firmy v tomto regionu, které pracují pro soukromou klientelu. Upřímně řečeno, nejsem si vědomý, že by nějaký konkurent měl větší tým nebo větší síť lokálních kanceláří. Naše nejzápadnější kancelář se nachází v Praze, ta nejvýchodnější v Jekatěrinburgu. Dříve jsme byli organizováni dle jednotlivých zemí, ale při práci pro nadnárodní klienty se to ukazovalo do určité míry jako omezení. Proto jsme tým ve střední a východní Evropě letos reorganizovali do čtyř obchodních „vertikál“ – konzultace, procesní inženýring, stavební inženýring a projektové řízení. Naše nadnárodní klienty následujeme všude, kde mají projekty, i mimo náš domovský region.

 

V čem si myslíte, že je pro klienta hlavní přínos spolupráce se společností Bilfinger Tebodin? Kdo je vaším typickým zákazníkem?

Naše firma kombinuje několik konzultačních a inženýrských oborů, které málokdy najdete „pod jednou střechou“. Vlastními silami pokryjeme technické konzultace v úvodu projektu, máme vlastní tým projektantů, cenových expertů a specialistů nákupu, týmy pro řízení výstavby a samozřejmě i týmy pro řízení celého projektu. Tomuto balíku služeb říkáme EPCM a de facto se jedná o projektové řešení na klíč. Vzhledem k tomu, že ročně řídíme téměř sto staveb, disponujeme vlastní cenovou databází, kterou využíváme při plánování projektů. Vlastními odborníky pokrýváme problematiku stavební části projektu, ale v řadě oborů zajišťujeme i část technologickou. To je unikátní mix, kterým disponuje jen málokdo. Hlavními segmenty, v nichž působíme, jsou potravinářství, farmacie, chemie, ropný a plynárenský průmysl a konečně i automobilový průmysl. Mezi naše stálé zákazníky, za jejichž přízeň jsme opravdu velice rádi, patří například společnosti Škoda Auto, Hyundai, Cromodora, Gonvarri, Gestamp a mnoho dalších.

 

V dnešní době se všude hovoří o nové průmyslové revoluci, nazývá se to Průmyslem 4.0. Jak je na tuto etapu vývoje připravená poradenská a projekční společnost?

Já osobně vidím největší komplikace nové průmyslové revoluce především ve zrychleném zavádění robotizace, ta je právě u některých našich zákazníků rychlejší, než sami čekali. Je to dáno především nedostatkem pracovních sil na trhu. My na rychlost vývoje v průmyslu musíme reagovat adekvátními pracovními nástroji, které ušetří čas jak nám, tak především zákazníkovi.

 

V rámci digitalizace se všeobecně hovoří o BIM, ale viděl jsem, že vaše společnost jde ještě o kus dále, je to tak?

Přesně to mám na mysli. BIM neboli Building Information Modeling je komplexní systém zpracování dat o projektu, který je využitelný v mnoha směrech a mnoha způsoby. Každý si asi umí představit výstup ve 3D, demonstrovaný ve virtuální realitě. Ale BIM umožňuje i propočet stavebních nákladů, simulaci postupu stavby atd. Navíc je díky němu možné snáz přenášet projektová řešení z jedné lokality do druhé. Dokonce i v případech, kdy projekt přenášíme do jiných klimatických, seizmických a legislativních podmínek. Dosahujeme tak významných úspor v pracnosti projektové dokumentace. Naším typickým zákazníkem je v současné době globální firma, která provozuje výrobní závody s dlouhou a různorodou historií. Často jim chybí původní projektová dokumentace. Naším úkolem je pomocí  průzkumů a různých metod skenování připravit základ pro další práci a pak pomocí EPCM přístupu připravit investici tak, aby byla realizována rychle a hospodárně. Takové řešení pak bude možné použít i jinde a navíc s ním bude schopná pomocí digitalizovaných nástrojů pracovat údržba. Pokud by vás zajímalo více informací o našem přístupu k moderním technologiím, doporučím vám navštívit stránky http://digitalnext-bilfinger.com.

 

Na závěr bych se vás ještě rád zeptal na konzultační část vašich služeb. Co si pod tím můžeme představit?

Jak jsem zmínil na začátku, poskytujeme našim zákazníkům kompletní inženýrský servis. Naše práce začíná již ve fázi úvah o novém závodě či rekonstrukci stávajícího, a to jak na našem území, tak i v jakékoliv jiné zemi. V takovém případě jsme zákazníkům schopní na základě našich zkušeností poradit, kde by bylo výhodné stavět, které oblasti nejvíce vyhovují jejich požadavkům, a zároveň jim vypracovat cenový odhad kompletního investičního záměru. Na základě námi zpracovávaných dat jsme vytvořili i brožuru týkající se právě cenových odhadů platnou pro celou střední a východní Evropu. Tento podklad je dostupný na našich webových stránkách.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

[slider]

TOP Rozhovory

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

Vydáno 11.11.2019

Nejen fanoušci nových technologií sní o dni, kdy sednou do auta, které je bez jejich asistence odveze stovky kilometrů daleko. Jenže na tu chvíli si ještě nějaký pátek počkáme. V českém startupu Roboauto proto šli jinou cestou, vsadili na vývoj dálkově ovládaných vozidel. „V některých situacích musí do hry vstoupit vzdálený operátor, který robota převezme a instruuje ho, co má dělat,“ říká Martin Králík.

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

Vydáno 23.9.2019

Doby, kdy společnost TAJMAC-ZPS udivovala svět legendárním revolverovým soustruhem R5, jsou pryč. I po desítkách letech však zlínský podnik patří k lídrům na trhu s obráběcími stroji. „Do konce letošního roku představíme nový model dlouhotočných soustruhů MANURHIN K‘MX a připravujeme upgrade větších vertikálních obráběcích center,“ říká generální ředitel Michele Tajariol.

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

Vydáno 18.9.2019

Letos uplynulo třicet let od chvíle, kdy Jiří Hlavatý nastoupil do funkce generálního ředitele společnosti Juta podnikající převážně v textilním průmyslu. Později úspěšnou firmu koupil a v jejím čele stojí dodnes. Dobře však ví, že se blíží čas, kdy žezlo předá někomu dalšímu. „Jutu neprodám, ale konkrétní plány si zatím nechávám pro sebe,“ řekl v rozhovoru pro Svět průmyslu.

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

Vydáno 4.9.2019

Pohybuje se na rozhraní strojírenského a sklářského průmyslu. Patří mu nejen společnost Wikov, která proslula svými převodovkami, ale i sklárny Bomma a Rückl. „Dělím svůj čas přibližně na poloviny mezi strojírenství a sklářství. Největší radost mám z úspěšně dokončených akvizic ve strojírenství a nových produktů Rückla,“ říká Martin Wichterle.

Zobrazit Více