Lite #10

Vydáno 28.8.2017 Lite

Jaký jste pasažér? Užíváte si let, nebo pečlivě posloucháte motor a sledujete křídla?

Petr Dufek

analytik finančních trhů ČSOB

Jsem uvědomělý pasažér, který plní veškeré instrukce personálu, tedy ihned poté, co se mi podaří najít místo na mé miniaturní palubní zavazadlo a přesvědčím spolucestující, že mám opravdu místo u okna. Po nezbytném připoutání, vypnutí všeho elektronického, co by mohlo ohrozit bezpečnost tohoto křehkého dopravního prostředku, a nalezení v rámci možností optimální pozice pro nohy, si začnu konečně let užívat. Ale ještě před tím se alespoň v pěti jazycích dozvím, že nemám kouřit a že letím s nějakou aliancí. Užívat si let pro mě znamená sledovat z okénka, jak se letadlo odlepuje ze země, a následně usnout. A pak už jen zbývá se probudit při přistání, za předpokladu, že jde o moderní leteckou společnost. U těch „staromódních“ totiž hrozí, že vás cestou ještě vzbudí s nějakým tím občerstvením či dokonce jídlem.

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Poprvé jsem letěl teprve na konci své třetí dekády. Od té doby doháním, co jsem v mládí zameškal a každý let je pro mne příjemný zážitek – zatím. Poněkud jste mne však znejistili tím, že bych měl pečlivě poslouchat motory a sledovat křídla. Příště se na to zeptám palubního personálu :-).

Roman Šmucler

Board Member at IMCAS Academy; IMCAS – International Master Course on Aging Skin
 

„Jsem fanda letadel, užívám si technické detaily a baví mě třeba pozorovat, jak se přestavuje křídlo. Dnes už jsem raději, když stroj řídí robot a nelibě nesu, když zbytečně do řízení zasahují piloti. Ale lety nad deset hodin, to mám i v business class pocit, že jsem ve vězení a nespravedlivě odsouzený :-)…“

Tomáš Hron

finanční ředitel ve skupině TART

Letadla mě fascinují. Užívám si každý start. To zrychlení a odpoutání od země, kdy se křídla prohnou. Pak však přijde ta nezáživná část letu a tak většinou vytáhnu sluchátka (abych neslyšel rozhovory kolem sebe) a něco na čtení. Občas při tom vykouknu z okna. Po chvíli už však cítím, jak mi tuhnou nohy (ten prostor je vážně malý!) a tak se těším na přistání. To je druhá část letu, která mě baví. Pořád mě fascinuje, jak ty stovky tun lze dostat poměrně hladce na zem. Připouštím, že kdybych však musel letět s nějakou menší a exotičtější leteckou společností (například na vnitrostátní lince v největší zemi světa), pak bych asi pečlivě naslouchal všem zvukům, přemýšlel, kdy ta plápolající guma za motorem odletí a požadoval od letušky pravidelný přísun alkoholu.

Michael Moureček

mnohonásobný mistr ČR v silniční cyklistice, zakladatel společnosti Festka Bicycles

Myslím, že pro palubní personál i ostatní cestují jsem dobrý cestují, neb si nasadím sluchátka a spím až do cílové destinace.

Kateřina Haring

CEO, DYNAMIC GROUP, spol. s r.o.

Let si naprosto užívám a očekávám výborné služby od palubního personálu. Bohužel za dvacetpět let, co letám pravidelně, sel servis na palubách letadel velmi dolů. Motor vnímám podprahově a spíše podle zvuku poznám, že už budeme přistávat. Nesleduji ani křídla. Spolehlivě mne však pokaždé dostanou krásné pohledy na nebe, východy a západy slunce, červánky, naducané mraky, jasná modrá obloha… Když si nečtu, nebo nedívám na filmy, tak usnu. Na let se vždy těším a přímo zbožňuji delší přelety mezi kontinenty. Pro mne je to relax a čas, kdy vím, že mne nebudou rušit telefony či maily…

Petr Novák

ředitel a jednatel, Koyo Bearings Česká republika s.r.o.

Během letu si většinou čtu, dívám se na film nebo pracuji. Snažím se čas v letadle využít k věcem, na které běžně nemám čas. Stojí ale zato i pohledy z okénka, třeba na město před přistáním nebo na hory pokryté sněhem, to se vždycky podívám moc rád.

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

„Standardně při letu na služební cestu využívám čas na shrnutí, popřípadě doladění detailů na prezentaci či jiné pracovní úkony, na které v každodenní rutině není tolik místa. Při letu zpět využívám času k odpočinku, například u dobrého filmu nebo zajímavé publikace jako je například Svět průmyslu :). Ať už je to tak či tak létám rád, rád pozoruji věci z výšky, na druhou stranu je zde jistá míra adrenalinu z toho, že jsem někde co nedokáži ovládat.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

[slider]

TOP Rozhovory

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

Vydáno 11.11.2019

Nejen fanoušci nových technologií sní o dni, kdy sednou do auta, které je bez jejich asistence odveze stovky kilometrů daleko. Jenže na tu chvíli si ještě nějaký pátek počkáme. V českém startupu Roboauto proto šli jinou cestou, vsadili na vývoj dálkově ovládaných vozidel. „V některých situacích musí do hry vstoupit vzdálený operátor, který robota převezme a instruuje ho, co má dělat,“ říká Martin Králík.

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

Vydáno 23.9.2019

Doby, kdy společnost TAJMAC-ZPS udivovala svět legendárním revolverovým soustruhem R5, jsou pryč. I po desítkách letech však zlínský podnik patří k lídrům na trhu s obráběcími stroji. „Do konce letošního roku představíme nový model dlouhotočných soustruhů MANURHIN K‘MX a připravujeme upgrade větších vertikálních obráběcích center,“ říká generální ředitel Michele Tajariol.

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

Vydáno 18.9.2019

Letos uplynulo třicet let od chvíle, kdy Jiří Hlavatý nastoupil do funkce generálního ředitele společnosti Juta podnikající převážně v textilním průmyslu. Později úspěšnou firmu koupil a v jejím čele stojí dodnes. Dobře však ví, že se blíží čas, kdy žezlo předá někomu dalšímu. „Jutu neprodám, ale konkrétní plány si zatím nechávám pro sebe,“ řekl v rozhovoru pro Svět průmyslu.

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

Vydáno 4.9.2019

Pohybuje se na rozhraní strojírenského a sklářského průmyslu. Patří mu nejen společnost Wikov, která proslula svými převodovkami, ale i sklárny Bomma a Rückl. „Dělím svůj čas přibližně na poloviny mezi strojírenství a sklářství. Největší radost mám z úspěšně dokončených akvizic ve strojírenství a nových produktů Rückla,“ říká Martin Wichterle.

Zobrazit Více