Společnost REISSWOLF likvidace dokumentů a dat, s.r.o., zahájila svou činnost v České republice v roce 1996. Dnes patří mezi nejvýznamnější společnosti, které mají ve svém portfoliu služby archivace, skartace a digitalizace dokumentů a dat. Samozřejmostí jsou vysoké bezpečnostní standardy.
„Jedním z hlavních cílů firmy Reisswolf je nabídnout zákazníkům bezpečnou likvidaci všech nosičů dat, jejich uložení, správu a případně digitalizaci v jednotném bezpečnostním standardu po celém světě. O kvalitě poskytovaných služeb svědčí i získané certifikáty od Národního bezpečnostního úřadu,“ říká Vlastimil Balín, ředitel společnosti REISSWOLF likvidace dokumentů a dat, s.r.o.
Vaše společnost se zabývá skartací, archivací a digitalizací, o kterou z těchto činností je největší zájem?
Naše společnost je lídrem českého trhu v oblasti bezpečných a odborných skartací a o tuto službu je stále největší zájem. Zároveň se intenzivně věnujeme oblasti archivace a ukládání dokumentů a dat, o čemž svědčí nově vybudovaný a stále rozšiřovaný archivační komplex v Klíčanech. Dovolím si tvrdit, že i v této službě jsme již mezi prvními třemi společnostmi na českém trhu.
Provádíte likvidaci dokumentů či nosičů jen ve vašich prostorách, nebo to lze i přímo u klienta?
Naši službu poskytujeme převážně v našich zabezpečených prostorách, ale například likvidaci pevných disků a paměťových pásek jsme schopní realizovat i u klienta. To platí i pro menší objemy skartací, k dispozici máme mobilní skartovačku s úrovní likvidace až přísně tajné.
Jak vypadá likvidace dat? Stačí smazat pevné disky, nebo se jedná o složitější úkon?
Likvidace dat není rozhodně spojena s pouhým smazáním pevného disku. Každý IT specialista vám potvrdí, že ani naformátováním disku nemáte jistotu, že se k dříve uloženým datům již nikdo nedostane. Tuto jistotu vám poskytne jen naše služba, v jejímž rámci můžeme disk zničit pomocí magnetického pole nebo fyzicky rozdrtit v našem stroji.
Vlastníte unikátní stroj na skartaci, který je jediný svého druhu v České republice, co umí?
Jedná se o stroj, který jsem zmínil již výše – je určen pro likvidaci pevných disků a jiných datových nosičů. Stroj zvládne rozdrtit stovky disků za hodinu, a proto je na něm možná i rozsáhlejší likvidace disků pod dozorem klienta.
Jaké další moderní technologie využíváte?
V posledních třech letech pořizujeme nová digitalizační zařízení a poskytujeme našim klientům i služby digitalizace. Umíme do digitální podoby převést formáty až do rozměru A0. Poskytujeme také vlastní software, pomocí kterého může klient řídit a spravovat své elektronické dokumenty. Mezi moderní technologie lze také počítat náš archivační systém a trezorovou místnost s plynovým zhášením.
Může si klient osobně zkontrolovat likvidaci svých dokumentů či datových nosičů ve vašich prostorách?
Samozřejmě, službu poskytujeme i pod dozorem klienta a tato možnost je každodenně využívána. Naše certifikace jsou dostatečnou zárukou bezpečnosti a odbornosti poskytovaných služeb, a protože si za touto kvalitou stojíme, není pro nás kontrola klientem žádnou překážkou.
Archivace musí být náročné na prostor, jak rozlehlé haly máte k dispozici?
Služba fyzické archivace je skutečně náročná na skladovací prostory. Proto stále budujeme nové a rozšiřujeme náš archivační komplex Klíčany. Aktuálně můžeme spravovat stovky kilometrů dokumentů našich klientů. Můžeme jim nabídnout zpracování a uložení dokumentů s evidencí až na jednotlivé složky (smlouvy, dodatky apod.), paletové uložení, trezorové uložení s jedinečným plynovým zhášením a další doplňkové služby, jako jsou hlídání skartačních lhůt, vyřízení skartačního povolení, následná skartace a samozřejmě případná digitalizace jejich dokumentů.
Vzhledem k tomu, že archivujete a likvidujete citlivá data, je důležité jejich zabezpečení. Jaké má vaše společnost a zaměstnanci prověrky a certifikace z oblasti bezpečnosti? Jakou můžete dát klientovi záruku, že nic neunikne?
Společnost Reisswolf je prověřena Národním bezpečnostním úřadem, což je orgán výkonné moci zřízený zákonem č. 148/1998 Sb., o ochraně utajovaných skutečností a o změně některých zákonů. Je ústředním správním úřadem pro oblast ochrany utajovaných informací a bezpečnostní způsobilosti. Naše společnost je držitelem osvědčení této autority dle zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, na stupeň utajení tajné.
Já osobně vlastním osvědčení fyzické osoby na stejný stupeň utajení, tzn. tajné, a po našich zaměstnancích vyžadujeme prověrky na stupeň důvěrné. Stejně tak certifikujeme naše stroje. To vše je vzhledem k případným sankcím, naší více jak dvacetileté historii a preciznímu výběru zaměstnanců zárukou bezpečných a odborných služeb. Naše certifikace doplňujeme systémem ISO, jsme držiteli certifikátů ISO 9001, 14001, 27001 a 50001.
Vaše společnost nejen likviduje, ale i digitalizuje. Co tato činnost obnáší, co můžete klientům nabídnout z této oblasti a jak rozměrné dokumenty dokážete převést do digitální podoby?
Služby digitalizace znamenají zjednodušeně převod tištěného dokumentu do elektronické, digitální podoby. Data z dokumentů umíme vytěžovat, tvořit z nich věrohodné kopie, opatřit je archivním razítkem a podobně. Dokumenty převádíme až do rozměru A0. Následnou správu dokumentů umožňujeme v naší nové specializované aplikaci f.i.t., kterou vyvinula přímo naše společnost.
Likvidujete nejen papír, ale i další materiál, co se s ním děje dál? Putuje na skládku, nebo k recyklaci?
Pokud bychom likvidovali pouze papírový materiál, budeme mít prakticky stoprocentní recyklovatelnost. Podstatnou část naší produkce však tvoří i plasty, železo a další materiál. Vzhledem k naší certifikaci ISO 14001 se snažíme, aby všechny naše činnosti byly realizovány s maximálním ohledem na životní prostředí. Za rok 2018 jsme měli zpětně recyklováno 99,34 procenta materiálu. Našim klientům vystavujeme každoročně potvrzení eko informace, které jim dokládá, jaký objem energií, vody a dřeva ušetřili při recyklaci papíru přes naši společnost.
Soňa Singerová