CZECH INDUSTRY CHALLENGE OVLIVNÍ POZICI ZNAČEK

Vydáno 5.3.2019 Komerční sdělení

S řešením náboru nových pracovníků pro český průmysl, omezením fluktuace stávajících zaměstnanců a budováním jejich loajality vůči svému zaměstnavateli má napomoci národní iniciativa Czech Industry Challenge /= CICH/, kterou představila komunikační agentura PROMOLIGA, jež je zároveň iniciátorem této ambiciózní myšlenky. Součástí tohoto celorepublikového projektu, cílícího vedle středních a velkých podniků i na zapojení mikrofirem, je širokospektrální odvětvový záběr od potravinářského průmyslu, strojírenství, chemie, ICT, až po např. kreativní průmysly. Tato iniciativa vychází z aktuálního nedostatku kvalifikované pracovní síly (= modrých i bílých límečků) na českém trhu práce, důležitosti vizuální komunikace i emočního vnímání.

Největší hybnou silou a přidanou hodnotou CICHu je násobný efekt, který vzniká strategickým zapojením partnerů ze státní, odborné a komerční sféry, vzdělávacího sektoru, odborných expertů i vlivných médií. Mimo jiné má tato iniciativa sloužit jako nástroj k budování prestiže a perspektivy zaměstnání v českém průmyslu především v očích dětí a mládeže formou bezplatné putovní výstavy s názvem CZECH INDUSTRY PHOTO. Tato se od letošního podzimu postupně objeví v rámci 1. ročníku ve třech městech – v Brně, Praze a Ostravě – a odhalí krásy jednotlivých odvětví i nových oborů. Výhledově se výstava přesune v polovině roku 2020  i do zahraničí, aby napomohla dalšímu budování dobrého jména českého průmyslu i odborného školství a akcelerovala příliv talentů i nových investorů z ciziny“ uvedla Kateřina Škopková, jednatelka komunikační agentury PROMOLIGA® a iniciátorka CICHu. Vlastní myšlenka z roku 2018 se tak postupně  transformovala v národní projekt, který by měl naplnit především tyto hlavní cíle:

– Zatraktivnění českého průmyslu pro nové zaměstnance a zajištění jeho dalšího růstu.
– Podpora průmyslových firem v budování značky zaměstnavatele a upevňování jejich pozice na trhu práce.
– Strategicky směřovat firmy ke kreativnímu náboru a efektivní komunikaci se svými zaměstnanci včetně vytváření kvalitnějších pracovních podmínek a motivačních stimulů. Podpořit transformaci průmyslových značek v tzv. “lovebrands“ prostřednictvím jejich popularizace, což aktivním firmám pomůže zvýšit povědomí u veřejnosti, omezit fluktuaci, přilákat talenty a akcelerovat tržní hodnotu podniku i jeho konkurenceschopnost.
– Zviditelnění českého průmyslu a kvality práce českých pracovníků prostřednictvím zapojených partnerů z veřejného sektoru, oborových organizací a odborného školství, kteří dostanou k užití přihlášených fotografií přístup pro další popularizaci jednotlivých odvětví i samotných firem. Nejpoutavější umělecko-průmyslové fotografie budou po skončení 1. ročníku prezentovány na putovní výstavě CZECH INDUSTRY PHOTO, která bude určena především uchazečům o práci, dětem, mládeži a jejich rodičům.
– Odlišení aktivních firem od těch, které neprojevují dostatečné úsilí při komunikaci se svými zaměstnanci, studenty či veřejností (nebo jsou vůči těmto skupinám laxní). Rozdíly se tak projeví průběžně zcela automaticky formou pozvolného utváření veřejného mínění.
– Podání pomocné ruky těm firmám, které po skončení prvního ročníku projeví zájem o zpětnou vazbu, konzultace i zapojení se do společných tematických setkání s partnery.


K zapojení se do CICHu jsou do 5. května 2019 zvány komerční i státní firmy všech velikostí působící na českém trhu v rozmanitých odvětvích průmyslu, které mají zájem s hrdostí odhalit kreativní výstupy své práce v rámci HR/marketingové komunikace. CICH necílí jen na výrobní podniky, ale rovněž oslovuje firmy realizující výzkum, vývoj, kreativní činnosti i např. testování v laboratořích. V rámci prvního ročníku zapojení firem probíhá přihlášením se alespoň do jedné ze tří otevřených výzev na webových stránkách CICHu (www.czechindustrychallenge.cz).

Aby český průmysl nadále vzkvétal je mimo jiné zapotřebí kreativně inovovat, směřovat mladou generaci k odbornému vzdělání a připravit si tak do budoucna kvalifikovanou pracovní sílu, která bude na výsledky své práce i zaměstnavatele náležitě hrdá. Bez vzájemného propojení se toto samotnému subjektu podaří jen stěží. Proto jsme vděční všem zapojeným partnerům, kteří vznik projektu podpořili,  že nám společnými silami pomohou výše uvedené cíle postupně naplňovat,“ doplňuje slova majitelky agentury, projektová manažerka CICHu, Gabriela Štěpánová.

Rozjezd 1. ročníku CICHu posvětlilo svými záštitami Ministerstvo průmyslu a obchodu a Ministerstvo práce a sociálních věcí České republiky. Tento celorepublikový projekt je realizován ve spolupráci a za podpory níže zapojených významných partnerů a médií:  Svět Průmyslu a Profi HR v pozici hlavních mediálních partnerů a zároveň (řazeno abecedně) Asociace profesionálních fotografů ČR, Business Institut EDU a.s., Canon CZ s.r.o., Česká marketingová společnost, Český svaz zaměstnavatelů v energetice, eABM s.r.o., Firemní sociolog – vedení a vztahy  ve firmě, Hospodářské noviny, Marketing & komunikace, Moderní řízení. Ostatní, kteří po uzávěrce této tiskové zprávy projevili zájem CICH podpořit, se připojí dodatečně.


PROMOLIGA® je komunikační agentura, která od roku 2015 poskytuje PR a marketingovou podporu inovátorům.Pomáháme značkám růst a zvyšovat jejich tržní hodnotu – ONline i OFFline.”

 

Kontakt:

Ing. Kateřina Škopková, MBA, PR/marketingový konzultant & jednatel
Bc. Gabriela Štěpánová, projektová manažerka CICHu

PROMOLIGA® – komunikační agentura, www.promoliga.cz


Mobil:        + 420 730 595 962 / 777 935 011
Email:        info@promoliga.cz
FB:             PROMOLIGA
IG:              PROMOLIGA

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

[slider]

TOP Rozhovory

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

Vydáno 11.11.2019

Nejen fanoušci nových technologií sní o dni, kdy sednou do auta, které je bez jejich asistence odveze stovky kilometrů daleko. Jenže na tu chvíli si ještě nějaký pátek počkáme. V českém startupu Roboauto proto šli jinou cestou, vsadili na vývoj dálkově ovládaných vozidel. „V některých situacích musí do hry vstoupit vzdálený operátor, který robota převezme a instruuje ho, co má dělat,“ říká Martin Králík.

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

Vydáno 23.9.2019

Doby, kdy společnost TAJMAC-ZPS udivovala svět legendárním revolverovým soustruhem R5, jsou pryč. I po desítkách letech však zlínský podnik patří k lídrům na trhu s obráběcími stroji. „Do konce letošního roku představíme nový model dlouhotočných soustruhů MANURHIN K‘MX a připravujeme upgrade větších vertikálních obráběcích center,“ říká generální ředitel Michele Tajariol.

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

Vydáno 18.9.2019

Letos uplynulo třicet let od chvíle, kdy Jiří Hlavatý nastoupil do funkce generálního ředitele společnosti Juta podnikající převážně v textilním průmyslu. Později úspěšnou firmu koupil a v jejím čele stojí dodnes. Dobře však ví, že se blíží čas, kdy žezlo předá někomu dalšímu. „Jutu neprodám, ale konkrétní plány si zatím nechávám pro sebe,“ řekl v rozhovoru pro Svět průmyslu.

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

Vydáno 4.9.2019

Pohybuje se na rozhraní strojírenského a sklářského průmyslu. Patří mu nejen společnost Wikov, která proslula svými převodovkami, ale i sklárny Bomma a Rückl. „Dělím svůj čas přibližně na poloviny mezi strojírenství a sklářství. Největší radost mám z úspěšně dokončených akvizic ve strojírenství a nových produktů Rückla,“ říká Martin Wichterle.

Zobrazit Více