Bohdan Wojnar, ŠKODA AUTO

Vydáno 13.8.2018

Ing. Bohdan Wojnar (*1960) člen představenstva za oblast řízení lidských zdrojů (od 1. 1. 2011), člen akademické rady VŠE (od 2011), viceprezident Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP (od 2011), člen představenstva Svazu průmyslu a dopravy ČR. (od 2013)

 

JAKÝ BYL LOŇSKÝ ROK, CO MĚLO NEJVĚTŠÍ VLIV NA HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK?

Rok 2017 byl pro společnost ŠKODA AUTO zatím nejúspěšnějším rokem v její dosavadní historii a jasně ukázal, jak dobře je naše aktuální modelová paleta přijímána zákazníky. Opět jsme navýšili počty dodaných vozů, tentokrát na 1,2 milionu dodaných vozů, a zároveň jsme dosáhli vysokého vytížení našich výrobních závodů. V kombinaci s atraktivním modelovým mixem a optimalizovanými produktovými náklady se nám tak podařilo pokračovat v růstovém ziskovém kurzu.

 

KTERÉ TRENDY JSOU A BUDOU PODLE VÁS V NEJBLIŽŠÍ BUDOUCNOSTI URČUJÍCÍ PRO ROZVOJ VAŠEHO PRŮMYSLOVÉHO ODVĚTVÍ V ČESKÉ REPUBLICE?

Automobilový průmysl stojí na křižovatce velkých změn, které však současně otevírají cestu k nabídce zcela nových služeb. Nové, revoluční trendy automobilového průmyslu jako například elektromobilita, digitalizace a autonomní řízení ovlivňují také automobilový průmysl v České republice. Včasná reakce a aktivní uchopení technologií mohou otevřít netušený prostor pro další rozvoj. Tyto tzv. megatrendy také mění i požadavky na kvalifikaci a kompetenci zaměstnanců. Proto plánujeme i nadále se intenzivně věnovat vzdělávacím programům pro zaměstnance, posilování digitálních kompetencí či spolupráci se školami, které se zaměřují na technické vzdělání, i problematice e-mobility. Klíč k dobré zaměstnanosti leží v připravenosti se vzdělávat.

 

CO JE PODLE VÁS NEJVĚTŠÍM PROBLÉMEM ČI HROZBOU ČESKÉHO PRŮMYSLU?

Pokud si chceme udržet růstový kurs, musíme i dále masivně investovat, a to nejen do stávajících technologií, ale razantně i do výše zmíněných megatrendů. Tzn. na vícero frontách a více než v minulosti. Musíme najít optimum mezi vlivy demografie, snižujících se nákladů na robotizaci, otázek ergonomie, rostoucích nákladů práce a vývoje na trhu práce. Souběžně s tím však musí podniky a stát zlepšit programy v oblasti nových kompetencí zaměstnanců. Cílem je udržet při růstu mez a investic marže.

 

KTERÉ KONKRÉTNÍ INOVATIVNÍ KROKY VAŠE SPOLEČNOST CHYSTÁ?

Nová digitální řešení, služby a technologie jsou klíčové pro budoucí rozvoj společnosti. Z tohoto důvodu vznikl na konci roku 2016 ŠKODA AUTO DigiLab jako rychle reagující platforma, která zkoumá a rozvíjí nové obchodní modely, řešení a produkty. ŠKODA AUTO DigiLab v současné době pracuje na více než 40 konkrétních projektech. Jako příklad mohu zmínit konkrétní projekty HoppyGo (platforma, kde si lidé mohou půjčit auta mezi sebou, tzv. Peer-to-Peer Car lending), Uniqway (komunitní studentský carsharing), či spolupráci s izraelským startupem Anagog, jehož řešení je založeno na využívání umělé inteligence. Společnost ŠKODA AUTO realizuje největší investiční program v historii podniku. V příštích pěti letech investuje zhruba dvě miliardy eur do elektromobility a rozvoje nových služeb souvisejících s individuální mobilitou. Odhodlaně tím pokračujeme v realizaci naší Strategie 2025.

 

NACHÁZÍTE NA TRHU PRÁCE DOSTATEK ODBORNÍKŮ PRO VÝROBU A VÝVOJ?

Situace na trhu práce v České republice je nejen pro nás obrovskou výzvou, i s ohledem na rekordně nejnižší nezaměstnanost v historii. Abychom pro všechny oblasti naší společnosti zajistili ty nejvhodnější nové kolegy, využíváme nejrůznější formy náborové komunikace v online i offline prostředí a dlouhodobě úzce spolupracujeme s desítkami středních i vysokých škol.

Velké úspěchy slaví i naše netradiční HR marketingové kampaně, jako například Backend Stories. Prostřednictvím této scifi povídkové edice přibližujeme potenciálním kandidátům aktuální i budoucí IT projekty, na kterých mohou ve ŠKODA AUTO pracovat.

 

Soňa Singerová

Čtěte také:

Milan Šlachta, ROBERT BOSCH

Niclas Pfüller, BROSE CZ

Marek Čížek, FAURECIA CLEAN MOBILITY

Petr Novák, KOYO BEARINGS CZECH REPUBLIC

Todd C. Morgan, VARROC LIGHTING SYSTEMS

Richard Szrajber, TEVA CZECH INDUSTRIES, divize TAPI-CZ

Radek Strouhal, TATRA TRUCKS

Martin Bednarz, ŠKODA VAGONKA

Rostislav Khýr, MANN+HUMMEL (CZ)

Antonín Růžička, WIKOV INDUSTRY

Milan Šlapák, GE AVIATION CZECH

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

[slider]

TOP Rozhovory

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

Vydáno 11.11.2019

Nejen fanoušci nových technologií sní o dni, kdy sednou do auta, které je bez jejich asistence odveze stovky kilometrů daleko. Jenže na tu chvíli si ještě nějaký pátek počkáme. V českém startupu Roboauto proto šli jinou cestou, vsadili na vývoj dálkově ovládaných vozidel. „V některých situacích musí do hry vstoupit vzdálený operátor, který robota převezme a instruuje ho, co má dělat,“ říká Martin Králík.

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

Vydáno 23.9.2019

Doby, kdy společnost TAJMAC-ZPS udivovala svět legendárním revolverovým soustruhem R5, jsou pryč. I po desítkách letech však zlínský podnik patří k lídrům na trhu s obráběcími stroji. „Do konce letošního roku představíme nový model dlouhotočných soustruhů MANURHIN K‘MX a připravujeme upgrade větších vertikálních obráběcích center,“ říká generální ředitel Michele Tajariol.

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

Vydáno 18.9.2019

Letos uplynulo třicet let od chvíle, kdy Jiří Hlavatý nastoupil do funkce generálního ředitele společnosti Juta podnikající převážně v textilním průmyslu. Později úspěšnou firmu koupil a v jejím čele stojí dodnes. Dobře však ví, že se blíží čas, kdy žezlo předá někomu dalšímu. „Jutu neprodám, ale konkrétní plány si zatím nechávám pro sebe,“ řekl v rozhovoru pro Svět průmyslu.

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

Vydáno 4.9.2019

Pohybuje se na rozhraní strojírenského a sklářského průmyslu. Patří mu nejen společnost Wikov, která proslula svými převodovkami, ale i sklárny Bomma a Rückl. „Dělím svůj čas přibližně na poloviny mezi strojírenství a sklářství. Největší radost mám z úspěšně dokončených akvizic ve strojírenství a nových produktů Rückla,“ říká Martin Wichterle.

Zobrazit Více