Lite #16

Vydáno 9.10.2017 Lite

Jezdíte Uberem? Rezervujete ubytování přes Airbnb? Aneb, jak se stavíte ke sdílené ekonomice?

Petr Hodek

generální ředitel, ČEZ Teplárenská a.s.

Uber, Airbnb nevyužívám, protože požaduji komfort v podobě dostupnosti služby v době, kdy ji potřebuji a v úrovni, kterou požaduji. Nicméně jsem přesvědčen, že pro určité skupiny zákazníků je tato nová forma služeb přínosná a nemá smysl tomu jakkoli bránit.

Roman Šmucler

prezident České stomatologické komory, majitel institutu estetické medicíny Asklepion

Jsem solidární s taxikáři, kterým stát naložil povinnosti a ještě si vzal půl miliardy za parkování na letišti… Mám dobrou cenu a super kvalitu s jednou firmou. Proč jí ničit? Navíc jsou to Češi a ne Američani. Kvůli Airbnb jsem se odstěhoval od Staromáku. Chci bydlet v domě, ne v hotelu! Každý den jiní lidé mají klíče od domu, hlučí – užívají dovolenou. Osobně bydlím v hotelech, ať mají na všechny ty poplatky a daně! A hotel má být hotel a činžák činžák! Až bude rovnost v podnikání, proč ne?

Tomáš Hron

finanční ředitel ve skupině TART

Uber jsem využil nedávno poprvé a byla to má nejlepší zkušenost s ‚taxíkem‘ minimálně za posledních 10 let. Způsob objednání, zvolení si trasy až po zaplacení – všechno krásně jednoduché a transparentní. K tomu čisté auto, slušný řidič. Systém ho hlídal. Nemohl mě vézt z náměstí Republiky (v Praze) na letiště přes Barandov (jak se stalo mému kolegovi z Vídně) nebo si naúčtovat vyšší taxu. Nikdo nepřispěl tak negativně naší reputaci u zahraničních turistů jak (někteří) pražští taxikáři (s platnou koncesí). Tak proč je nevystavit konkurenčnímu tlaku? Ale souhlasím s taxikáři, že pravidla by měla platit pro všechny stejná. Stát by to měl napravit. Rozhodně však ne tím, že zakáže dobrý nápad, ale nastavením rovných podmínek pro všechny.

Petr Novák

ředitel a jednatel, Koyo Bearings Česká republika s.r.o.

Uberem nejezdím a nevyužívám zatím ani Airbnb. A vlastně ani nevyužívám další produkty sdílené ekonomiky, jako je třeba carsharing. Jsem v tomto ohledu konzervativní a radši si zavolám taxi, při hledání ubytování pak použiju Booking.com nebo si dopředu najdu ubytování, ve kterém bych chtěl přespat, a kontaktuji je napřímo. Pokud jde o současnou kauzu ‚taxikáři vs. Uber‘, musím říct, že taxikáře chápu – musí skládat přísné zkoušky, nakoupit drahé vybavení do auta, jsou omezeni byrokracií. Na druhou stranu mi vadí to, že si berou ostatní lidi, kteří se potřebují dostat na letiště, při svých protestních jízdách jako rukojmí. Část taxikářů je nepoctivá, v tom mají naopak pravdu zastánci Uberu. Mě se osvědčilo si vybírat osvědčené taxislužby s dobrými recenzemi, které se chovají k zákazníkům férově.

Petr Dufek

analytik finančních trhů ČSOB
 

Jezdím Uberem a jsem spokojený, takže jsem současně i zaujatý zákazník. Nechybí mi ani rozhovor s dispečinkem, kterému předchází nějaká líbivá odrhovačka doprovázená slovy ‚nezavěšujte, jste x-tý v pořadí‘, ani mi nechybí turbometr nebo country disko ve voze. Nemusím mít ani hotovost, ani pocit, že jsem zkazil řidiči cestu, protože jedu jen ‚kousek‘ a nejsem ani turista. Takže vlastně jezdím už jenom s Uberem a nepřekážím. Jinak v rámci sdílené ekonomiky nic nesdílím a ani nehodlám sdílet. Na ubytování používám booking.com a nemůžu mu nic vytknout, snad jen to, že někteří uživatelé tam sdílejí někdy až moc :-).

Jakub Kováč

ředitel pro střední Evropu, letgo.cz

K zdieľanej ekonomike sa staviam veľmi pozitívne. Myslím si, že nám umožňuje robiť štandardné veci jednoduchšie, lacnejšie a navyše s nižšou ekologickou záťažou. Airbnb je pre mňa prvé miesto, kde hľadám ubytovanie – napríklad teraz sa chystám do Portugalska a celý týždeň budeme bývať cez Airbnb. Uber využívam, pretože veľa cestujem po svete a Uber je dostupný skoro v každom meste. Úroveň služby je výrazne lepšia než u normálnej taxi služby – viem, kedy a kto príde po mňa, viem kadiaľ pôjdeme, koľko ma to bude stáť, vodiči sú príjemný a navyše je to lacnejšie.

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Sdílenou ekonomiku zatím nevyužívám, ale je mi sympatický koncept sdílených jízdních kol ve velkých městech a věřím, že dříve či později toho využiji. Nejraději však sdílím lože s mojí ženou :-).

Luděk Drnec

obchodní ředitel pro ČR a Střední Evropu, DHL Express (Czech Republic) s.r.o.

Uber nepoužívám, nevlezl bych do 10 let starý plečky řízený kdovíjakým kašparem, ale to asi není odpověď do novin :-). Až dojde k první nehodě Uber řidiče při které zemře pasažér, tak se najednou všichni budou divit, že nikdo za nic neručí.

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

Sdílená ekonomika? Rád využívám všechny možné metody sociálních komunikací, vidím v tom velkou sílu, jak se dozvědět vše co nejrychleji, být v kontaktu a centru dění i při každodením velkém pracovním nasazení. Na druhou stranu, zde se stává jakákoliv malá chyba velkou. Ohledně Uberu a ostatních sdílených ekonomik, zde jsem asi více konzervativní, ale nebude to tím, ze bych nechtěl, ale spíše tím, že není tolik času. Jistě je to trend, který nezůstane jen trendem, ale bude to každodenní součást našeho života, asi tak jako vracení prázdných lahví od piva.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

[slider]

TOP Rozhovory

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

Vydáno 11.11.2019

Nejen fanoušci nových technologií sní o dni, kdy sednou do auta, které je bez jejich asistence odveze stovky kilometrů daleko. Jenže na tu chvíli si ještě nějaký pátek počkáme. V českém startupu Roboauto proto šli jinou cestou, vsadili na vývoj dálkově ovládaných vozidel. „V některých situacích musí do hry vstoupit vzdálený operátor, který robota převezme a instruuje ho, co má dělat,“ říká Martin Králík.

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

Vydáno 23.9.2019

Doby, kdy společnost TAJMAC-ZPS udivovala svět legendárním revolverovým soustruhem R5, jsou pryč. I po desítkách letech však zlínský podnik patří k lídrům na trhu s obráběcími stroji. „Do konce letošního roku představíme nový model dlouhotočných soustruhů MANURHIN K‘MX a připravujeme upgrade větších vertikálních obráběcích center,“ říká generální ředitel Michele Tajariol.

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

Vydáno 18.9.2019

Letos uplynulo třicet let od chvíle, kdy Jiří Hlavatý nastoupil do funkce generálního ředitele společnosti Juta podnikající převážně v textilním průmyslu. Později úspěšnou firmu koupil a v jejím čele stojí dodnes. Dobře však ví, že se blíží čas, kdy žezlo předá někomu dalšímu. „Jutu neprodám, ale konkrétní plány si zatím nechávám pro sebe,“ řekl v rozhovoru pro Svět průmyslu.

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

Vydáno 4.9.2019

Pohybuje se na rozhraní strojírenského a sklářského průmyslu. Patří mu nejen společnost Wikov, která proslula svými převodovkami, ale i sklárny Bomma a Rückl. „Dělím svůj čas přibližně na poloviny mezi strojírenství a sklářství. Největší radost mám z úspěšně dokončených akvizic ve strojírenství a nových produktů Rückla,“ říká Martin Wichterle.

Zobrazit Více