Lite #11

Vydáno 4.9.2017 Lite

Co pro vaši společnost (odvětví, ve kterém působíte) bude znamenat brexit?

Petr Nevšímal

ředitel a člen představenstva, Nevšímal, a.s.

V tuto chvíli to znamená velkou kurzovou ztrátu. Do budoucna to vidíme jako příležitost, tak jako koneckonců každou zásadní změnu

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Brexit pro nás znamenal exit jednoho významného zákazníka z UK a vzhledem k oslabení GBP došlo ke zhoršení naší pozice na britském trhu. Nicméně, vše zlé je pro něco dobré – obrátili jsme naší pozornost na Skandinávii a především díky finským zákazníkům se nám daří limitovat naše britské ztráty.

Antonín Růžička

generální ředitel, Wikov Industry a.s.

Naše převodovky sice dodáváme do mnoha oborů a v Británii máme několik zákazníků, ale žádný významný dopad brexitu nevidím. Střednědobě může Británie změnit přístup k podpoře výroby elektřiny z větru a z přílivu a to by nás jistě ovlivnilo. Ale to nemusí mít přímou souvislost s brexitem.

Miroslav Dubovský

Country Managing Partner, DLA Piper

„V České republice prozatím žádné radikální změny neočekáváme, ale vzhledem k tomu, že je DLA Piper globální advokátní kancelář, intenzivně se brexitu věnujeme ve Velké Británii. Tým našich zkušených právníků zkoumal potenciální dopady na řadu klíčových oblastí a nyní nabízí špičkovou konzultaci pro všechny, které brexit přímo či nepřímo ovlivňuje. Jedná se o změny, které se týkají řady našich klientů, a proto musíme být připraveni na vývoj situace.“

Roman Šmucler

majitel institutu estetické medicíny Asklepion; prezident ČSK
 

Británie si nemůže dovolit až tak velká gesta a tak čekám rozchod-nerozchod a tedy v podstatě vše při starém. Možná přibude tak akorát papírování při exportu…

Petr Novák

ředitel a jednatel, Koyo Bearings Česká republika s.r.o.

Brexit je pro nás velká neznámá. Zatím vůbec nevíme, jak budou vypadat jednotlivé obchodní dohody, bariéry, CLO nebo pohyb pracovní síly. Sami s Británií obchodujeme – přes Tier 1 dodavatele dodáváme zákazníkovi Jaguar-Land Rover, který ve Velké Británii montuje finální auta. Zkomplikování obchodu mezi Evropou a jimi může znamenat zdražení nebo logistické problémy. Věříme ale, že obchod bude díky dohodám vypadat velmi podobně jako když byla Británie součástí Evropské unie, jinak by byla vlastně sama proti sobě.

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

Brexit je něco nového, jistě to přinese změny v obchodu ohledně administrace a celní dokumentace související s dovozem materiálu a prodejem výrobku. To ale není nic na co bychom nebyli zvyklý z jiných zemí mimo EU, z tohoto důvodu nevnímám brexit jako něco, co by nás mělo signifikantně ovlivnit v naší výrobní a obchodní činnosti. Kde vidím riziko brexitu je cesta, která byla ukázána a může být následována. Otázkou je, zda je to riziko nebo výzva. Z mého pohledu Evropa byla a je Evropou před i po brexitu. Jednotlivé země by měly společně spolupracovat a obchodovat bez návaznosti na to, zda jsou nebo nejsou v EU. Každá země má co nabídnout a byla škoda v tomto směru stavět bariéry.

Viktor Fiala

obchodní ředitel, Renishaw Česká republika

Domnívám se, že jde o komplexní problematiku napříč odvětvími, jejíž řešení ovlivní koexistenci EU a UK obecně. Předpokládám, že podmínky budou vyjednávat inteligentní lidé, kteří jsou si vědomi důležitosti vzájemných ekonomických a sociálních vazeb obou stran. Neočekávám proto žádné zemětřesení, předpokládám, že důsledkem budou spíše administrativní opatření.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

[slider]

TOP Rozhovory

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

Vydáno 11.11.2019

Nejen fanoušci nových technologií sní o dni, kdy sednou do auta, které je bez jejich asistence odveze stovky kilometrů daleko. Jenže na tu chvíli si ještě nějaký pátek počkáme. V českém startupu Roboauto proto šli jinou cestou, vsadili na vývoj dálkově ovládaných vozidel. „V některých situacích musí do hry vstoupit vzdálený operátor, který robota převezme a instruuje ho, co má dělat,“ říká Martin Králík.

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

Vydáno 23.9.2019

Doby, kdy společnost TAJMAC-ZPS udivovala svět legendárním revolverovým soustruhem R5, jsou pryč. I po desítkách letech však zlínský podnik patří k lídrům na trhu s obráběcími stroji. „Do konce letošního roku představíme nový model dlouhotočných soustruhů MANURHIN K‘MX a připravujeme upgrade větších vertikálních obráběcích center,“ říká generální ředitel Michele Tajariol.

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

Vydáno 18.9.2019

Letos uplynulo třicet let od chvíle, kdy Jiří Hlavatý nastoupil do funkce generálního ředitele společnosti Juta podnikající převážně v textilním průmyslu. Později úspěšnou firmu koupil a v jejím čele stojí dodnes. Dobře však ví, že se blíží čas, kdy žezlo předá někomu dalšímu. „Jutu neprodám, ale konkrétní plány si zatím nechávám pro sebe,“ řekl v rozhovoru pro Svět průmyslu.

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

Vydáno 4.9.2019

Pohybuje se na rozhraní strojírenského a sklářského průmyslu. Patří mu nejen společnost Wikov, která proslula svými převodovkami, ale i sklárny Bomma a Rückl. „Dělím svůj čas přibližně na poloviny mezi strojírenství a sklářství. Největší radost mám z úspěšně dokončených akvizic ve strojírenství a nových produktů Rückla,“ říká Martin Wichterle.

Zobrazit Více