KAUZA: AUTO ROKU 2019

Vydáno 2.1.2019

NADVLÁDA ČESKÝCH VOZŮ PO ČTYŘECH LETECH SKONČILA

 

Který z vozů získá titul Auto roku 2019? I když vyhlášení proběhne až 8. ledna, už nyní je jasné, že česká značka to určitě nebude. Finalistou jubilejního pětadvacátého ročníku je tato pětice: BMW X5, Ford Focus, Kia Ceed, Peugeot 508 a Subaru XV.

Poslední model Škodovky Scala, jehož jméno společnost odtajnila teprve v polovině října, totiž měl premiéru až na začátku prosince, a proto nestihl první kolo oficiálního testování poroty. Výroba vozu se rozběhne až začátkem příštího roku a dodávky zákazníkům odstartují během prvního pololetí. Tím pádem Scala nesplnila podmínky soutěže.

V populární anketě Škoda již desetkrát vystoupala na stupeň nejvyšší. Zasloužil se o to Karoq (2018), Kodiaq (2017), Superb (2016), Fabia (2015), Yeti (2010), Superb (2009), Octavia (2005), Fabia Combi (2001) a Felicia (1995 a 1994). Tento úspěch žádná z jiných značek nedokázala napodobit. Vítězství si v předchozích ročnících připsala Mazda 6 (2014 a 2003), VW Golf (2013), Ford Focus (2012, 2006 a 1999), Mercedes-Benz SLS AMG (2011), Kia Ceed (2008), Opel Corsa (2007), Mazda 3 (2004), Peugeot 307 (2002), Opel Zafira (2000), Alfa Romeo 156 (1998), VW Pasat (1997) a Audi A4 (1996).

Do finále ankety se letos podle odborníků probojovala hodně různorodá pětice, porotci tak budou mít těžkou práci. Každý z vybraných vozů má své světlé i stinné stránky, což potvrdil i David Bureš z portálu www.auto.cz, který testovací jízdy okusil na vlastní kůži.

Podle něj BMW X5 nabízí nejmodernější techniku a luxus na palubě, minusem je vysoká cena či hůře dostupný zavazadlový prostor. „Ford Focus aspiruje na nejlépe jezdící automobil v nižší střední třídě, body však ztrácí za interiér, který působí lacině. Kia Ceed se naopak může pochlubit vybroušeným interiérem a sedmistupňovou převodovkou, ve srovnání s Focusem ale nabízí o chlup horší práci podvozku, který je navíc hlučnější, a o něco nižší jistotu za volantem,“ komentuje zkušební jízdu na www.auto.cz David Bureš. Peugeot 508 má podle něj vydařenou karoserii a interiér, nevýhodou je malý prostor na zadních sedadlech a nízký strop. Subaru XV se vyznačuje skvělými jízdními vlastnostmi, vozu by ale slušel silnější motor. „Celkový vítěz se bude opravdu těžko vybírat,“ podotkl David Bureš.

Porotci musejí mezi finalisty rozdělit 150 bodů v pěti kritériích: jízda (30 bodů, maximálně 15 na auto), užitná hodnota (35 bodů, maximálně 15 na auto), ekonomika (35 bodů, maximálně 15 na auto), technologie (30 bodů, maximálně 15 na auto) a design (20 bodů, maximálně 10 na auto). Více vozům nesmí být přidělen stejný počet bodů, z hlasování tedy musí vzejít jasný vítěz.

Anketu Auto roku vyhlašuje od roku 1994 Svaz dovozců automobilů (SDA) a Sdružení automobilového průmyslu (SAP). Letos se do ankety nominovalo 23 automobilových novinek. V porotě zasedly tři desítky novinářů zaměřených na automobilový průmysl. Jedním z partnerů ankety je i časopis Svět průmyslu.

 

KTERÝ Z VOZŮ MÁ PODLE VÁS NEJVĚTŠÍ ŠANCI ZÍSKAT TITUL AUTO ROKU 2019?

 

Mojmír Čapka

předseda představenstva, BRISK Tábor a.s.
(výroba zapalovacích a žhavicích svíček a snímačů pro automobilový průmysl)

BMW X5

Osobně dávám největší šanci pro získání titulu Auto roku 2019 modelu BMW X5. Technické parametry X5 splňují nejvyšší požadavky výkonnostní i bezpečnostní, přijatelné jsou i dosahované emise. Design vozu je typické BMW, sportovně agresivní a přitom splňuje i náročná kritéria pro pohodlí posádky. Veškeré přednosti se však odrážejí v ceně vozu. Uvítal bych nejvyšší motorizaci.

Petr Novotný

generální ředitel, HELLA AUTOTECHNIK NOVA, s.r.o.
(výroba a vývoj předních a zadních světel)

BMW X5

Já bych volil BMW X5. Jde o technicky velmi vyspělý vůz v kategorii SUV, což je v současné době módní a oblíbené. Předpokládám, že jízdní vlastnosti budou, jako u většiny aut značky BMW, laděny ve sportovním duchu.

Lukáš Rosůlek

Plant Manager Trutnov, Continental Automotive Czech Republic s.r.o.
(výroba elektronických a elektrických výrobků pro automobilový průmysl)

FORD FOCUS

Volím Ford Focus. Přeji vozu Ford Focus zákaznický úspěch na základě jeho více než dvacetileté dospělosti společně s vysokou mírou užitné hodnoty pro finálního uživatele. Značka Ford je naším váženým a důležitým zákazníkem.

Petr Kuchyňa

Operations manager, KIEKERT-CS, s.r.o.
(výroba automobilových zamykacích systémů)

BMW X5

Přestože nejsem velkým fanouškem SUV, je z pětice finalistů mým favoritem BMW X5. Myslím si, že auto roku by mělo přinášet něco nového, mělo by ukazovat další směr vývoje. Konstruktérům BMW se to dlouhodobě daří a ukazují to i na tomto novém BMW X5. Pro většinu potenciálních zákazníků bohužel tomu odpovídá i cena.

Marek Čížek

FES&P manažer pro východní Evropu, Faurecia Clean Mobility
(výroba výfukových systémů)

BMW X5

Auto roku 2019? Rád bych si vsadil na BMW X5 – vůz, který disponuje vynikajícími jízdními vlastnostmi, je vybavený nejnovější technikou a asistenty, ale na druhé straně si za to nechá zaplatit. Ford Focus nezaostává, je vidět vynikající práce designérů na podvozku, sám jsem kdysi forda měl a podvozkově to bylo jedno z nejlepších aut, ale jak se říká, auto musí být komplexní celek. Kia Ceed je velice kvalitní vůz vyrobený v jednom z nejlepších automotive závodů na světě v Žilině – Kia má co nabídnou, a za slušnou cenu, jistě adept na vítěze také. Peugeot 508 – třída, do které toto auto spadá, je dlouhodobě ztrátová, přesto si myslím, že Peugeot zaujme nádherným designem a dobrou funkčností. O Subaru XV bych řekl, že kdyby soutěž byla o jízdních vlastnostech, je jasným vítězem. Tak kdo to bude? Vzhledem k trendu SUV vozů se domnívám, že vítězem bude SUV, a v tom případě sázím na BMW X5 i přes vysokou pořizovací cenu. Z mé strany gratulace všem navrženým a sláva vítězi.

Rostislav Khýr

generální ředitel, MANN + HUMMEL (CZ) v.o.s.
(výroba automobilových filtrů)

SUBARU XV

Tipuji, že autem roku bude Subaru.

Radim Černý

ředitel závodu Rychvald, Varroc Lighting Systems, s.r.o.
(vývoj a výroba automobilových světel)

FORD FOCUS

Doufám, že se autem roku stane Ford Focus, neboť naše společnost dodává na tento vůz přední, přední mlhové a zadní svítilny. A jak je známo, externí osvětlení vozidla jsou klenotem automobilu.

Daniel Otáhal

obchodní ředitel, BRANO GROUP, a.s.
(výroba komponent pro automobilový průmysl – dveřní systémy, pedálová ústrojí, plastové díly apod.)

PEUGEOT 508

Vzhledem k tomu, že v posledních několika letech byly vítězi především modely Škody Auto, je těžké tipovat, k čemu se český spotřebitel přikloní. Češi jsou konzervativnější typ zákazníků, mají rádi německá auta, a proto by mělo být vítězem BMW X5. Na druhou stranu design tohoto vozu se spíše nemění, než mění, a proto si myslím, že největší šanci má Peugeot 508. Skupina PSA se nebojí jít naproti novým designovým řešením, a možná právě proto by si první místo zasloužila.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

[slider]

TOP Rozhovory

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

Vydáno 11.11.2019

Nejen fanoušci nových technologií sní o dni, kdy sednou do auta, které je bez jejich asistence odveze stovky kilometrů daleko. Jenže na tu chvíli si ještě nějaký pátek počkáme. V českém startupu Roboauto proto šli jinou cestou, vsadili na vývoj dálkově ovládaných vozidel. „V některých situacích musí do hry vstoupit vzdálený operátor, který robota převezme a instruuje ho, co má dělat,“ říká Martin Králík.

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

Vydáno 23.9.2019

Doby, kdy společnost TAJMAC-ZPS udivovala svět legendárním revolverovým soustruhem R5, jsou pryč. I po desítkách letech však zlínský podnik patří k lídrům na trhu s obráběcími stroji. „Do konce letošního roku představíme nový model dlouhotočných soustruhů MANURHIN K‘MX a připravujeme upgrade větších vertikálních obráběcích center,“ říká generální ředitel Michele Tajariol.

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

Vydáno 18.9.2019

Letos uplynulo třicet let od chvíle, kdy Jiří Hlavatý nastoupil do funkce generálního ředitele společnosti Juta podnikající převážně v textilním průmyslu. Později úspěšnou firmu koupil a v jejím čele stojí dodnes. Dobře však ví, že se blíží čas, kdy žezlo předá někomu dalšímu. „Jutu neprodám, ale konkrétní plány si zatím nechávám pro sebe,“ řekl v rozhovoru pro Svět průmyslu.

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

Vydáno 4.9.2019

Pohybuje se na rozhraní strojírenského a sklářského průmyslu. Patří mu nejen společnost Wikov, která proslula svými převodovkami, ale i sklárny Bomma a Rückl. „Dělím svůj čas přibližně na poloviny mezi strojírenství a sklářství. Největší radost mám z úspěšně dokončených akvizic ve strojírenství a nových produktů Rückla,“ říká Martin Wichterle.

Zobrazit Více