OD ROKU 2020 BUDEME V MLADÉ BOLESLAVI VYRÁBĚT VOZY S ČISTĚ ELEKTRICKÝM POHONEM

Vydáno 5.3.2018

Automobilovým výrobcům se v loňském roce rekordně dařilo. Pro udržení konkurenceschopnosti je ale důležité v čase konjunktury sledovat trendy do budoucnosti. Největší výrobce osobních automobilů na českém trhu vidí svou budoucnost ve větším zapojení služeb. „Škoda se změní z tradičního výrobce automobilů v poskytovatele mobility v širším smyslu,“ říká Zdeněk Štěpánek, tiskový mluvčí společnosti Škoda Auto.

 

Jak hodnotíte rok 2017 z hlediska výroby a dodávek vozů vašim zákazníkům?

Rok 2017 byl pro společnost Škoda Auto rekordní jak z hlediska výroby, tak z hlediska počtu vozů dodaných zákazníkům. S 1 200 500 vozy dodanými zákazníkům to je nejúspěšnější rok v historii naší společnosti. Rekordní výsledky jsme navíc zaznamenali na celé řadě světových trhů včetně toho největšího – v Číně bylo zákazníkům dodáno celkem 325 000 vozů.

Co bylo charakteristické pro odbyt vozů v ČR i zahraničí?

Učinili jsme velmi zásadní kroky k modernizaci modelové palety. Na trh jsme uvedli modernizované verze modelů Octavia, Rapid a Citigo. Už v loňském roce mělo svou premiéru první velké SUV naší značky, model Kodiaq. Odstartovali jsme tak ofenzivu v tomto důležitém segmentu. Pokračováním firemní SUV strategie je nejnověji model Karoq.

Jsme velmi rádi, že celá modelová paleta je pro zákazníky atraktivní, o čemž svědčí i vysoká vytíženost všech našich závodů i stav objednávek. Nové SUV Karoq velmi úspěšně vstoupilo na světové trhy a již posbíralo i několik významných ocenění včetně titulu Auto roku 2018 v České republice. Abychom co nejlépe uspokojili vysokou poptávku po tomto modelu, vyrábí se Karoq od ledna 2018 vedle Kvasin i v závodě v Mladé Boleslavi.

Byly v loňském roce v odvětví patrné nějaké zajímavé trendy nebo změny, které předurčily rekordní výsledky automobilky?

Důležitá je stále rostoucí poptávka po vozech v segmentu SUV. Model Kodiaq se již nyní významnou měrou podílí na prodejních výsledcích společnosti. Další růstové impulsy očekáváme od modelu Karoq, který od října postupně uvádíme na jednotlivé trhy. První ohlasy na něj jsou více než pozitivní.

Automobilový průmysl je na svém vrcholu. Jaký vývoj očekáváte v tomto roce?

Škoda Auto má moderní a atraktivní modelovou paletu, která je zároveň nejširší v historii společnosti. Do roku 2018 proto hledíme s optimismem. Zákazníkům představíme několik nových nebo inovovaných produktů, přičemž budeme i nadále pokračovat v posilování SUV.

Můžete být konkrétnější?

Například v Číně jako na jediném trhu na světě plánujeme v následujících letech nabízet čtyři modely SUV. V rámci našich českých výrobních závodů pak budeme pokračovat v přípravě na výrobu elektrických vozů. První plug-in hybridní model Superb, který se bude vyrábět v Kvasinách, uvedeme na trhy v roce 2019. Od roku 2020 pak budeme v závodě v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem.

Jakým směrem se především ubírá vývoj a výzkum automobilky?

Automobilový průmysl stojí v současnosti před zásadními změnami. Do budoucích let budeme nadále směřovat k naplňování naší Strategie 2025 a zaměřovat se především na další rozšiřování modelové palety zejména v rychle rostoucím segmentu SUV. Důležitá jsou pro nás také témata jako elektromobilita, autonomní řízení nebo nové, digitální oblasti podnikání.

Budete se tedy více zaměřovat na služby?

Automobil zůstane i nadále jádrem naší nabídky. V budoucnu jej ale doplníme o služby, díky nimž bude život v kaž­dodenním provozu jednodušší, efektivnější, pohodlnější a bezpečnější. Škoda se tak změní z tradičního výrobce automobilů v poskytovatele mobility v širším smyslu.

 

Josef Kubr

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

[slider]

TOP Rozhovory

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

Vydáno 11.11.2019

Nejen fanoušci nových technologií sní o dni, kdy sednou do auta, které je bez jejich asistence odveze stovky kilometrů daleko. Jenže na tu chvíli si ještě nějaký pátek počkáme. V českém startupu Roboauto proto šli jinou cestou, vsadili na vývoj dálkově ovládaných vozidel. „V některých situacích musí do hry vstoupit vzdálený operátor, který robota převezme a instruuje ho, co má dělat,“ říká Martin Králík.

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

Vydáno 23.9.2019

Doby, kdy společnost TAJMAC-ZPS udivovala svět legendárním revolverovým soustruhem R5, jsou pryč. I po desítkách letech však zlínský podnik patří k lídrům na trhu s obráběcími stroji. „Do konce letošního roku představíme nový model dlouhotočných soustruhů MANURHIN K‘MX a připravujeme upgrade větších vertikálních obráběcích center,“ říká generální ředitel Michele Tajariol.

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

Vydáno 18.9.2019

Letos uplynulo třicet let od chvíle, kdy Jiří Hlavatý nastoupil do funkce generálního ředitele společnosti Juta podnikající převážně v textilním průmyslu. Později úspěšnou firmu koupil a v jejím čele stojí dodnes. Dobře však ví, že se blíží čas, kdy žezlo předá někomu dalšímu. „Jutu neprodám, ale konkrétní plány si zatím nechávám pro sebe,“ řekl v rozhovoru pro Svět průmyslu.

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

Vydáno 4.9.2019

Pohybuje se na rozhraní strojírenského a sklářského průmyslu. Patří mu nejen společnost Wikov, která proslula svými převodovkami, ale i sklárny Bomma a Rückl. „Dělím svůj čas přibližně na poloviny mezi strojírenství a sklářství. Největší radost mám z úspěšně dokončených akvizic ve strojírenství a nových produktů Rückla,“ říká Martin Wichterle.

Zobrazit Více