Lite #20

Vydáno 6.11.2017 Lite

Elektronická evidence tržeb – efektivní a spravedlivý nástroj výběru daní nebo šikana podnikatelů? Co si o EET myslíte Vy?

Petr Hodek

generální ředitel, ČEZ Teplárenská a.s.

„Obecně si myslím, že daně by měli spravedlivě platit všichni bez rozdílu, takže EET za mne určitě ano. Otázkou zůstává, zda je pro stát ekonomické chtít EET i po podnikateli s příjmem např. jeden milion korun ročně, resp. zda náklady na evidenci těchto daní nejsou vyšší než daně, které se tímto způsobem vyberou.“

Roman Šmucler

prezident České stomatologické komory, majitel institutu estetické medicíny Asklepion

„EET, pokud by skutečně probíhaly intenzivní kontroly, pomůže v konkurenci poctivým podnikatelům a v tom vidím její přínos. Zrovna naše společnost kvůli tomu, že je velká a daní, je v poměrně velké konkurenční nevýhodě proti těm, kteří mohou poskytovat slevy za platbu „cash“… První čísla ale ukazují malý daňový výnos EET (na hranici statistické chyby). Tedy jsme buď jako národ docela poctiví, anebo to
fakticky nefunguje, nebo se to dá obejít.“

Michal Mejstřík

ekonom, profesor, Institut ekonomických studií, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy

„Ano, rozumný nástroj, který narovnává podmínky nejen pro podnikatele a stát, ale i pro zaměstnance, kteří musí být registrovaní a zaplacení včetně sociálních odvodů. To je benefit také pro zaměstnance.“

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

„Osobně toto nevnímám jako šikanu podnikatelů a občanů ČR. Koncept EET není implementován jen u nás, ale je funkční například v Chorvatsku, Slovinsku a jiných zemích. Nemám problém, když za cokoli, co si koupím, dostanu účtenku, ale nejsem fanda účtenkových loterií a dalších motivačních programů spojených s EET. Každý, kdo si vydělává peníze, standardně platí daně, odvádí část svého příjmu dle přesně stanovených podmínek a není mi znám důvod, proč by někdo, kdo něco nabízí a prodává, neměl dělat to samé. Vše je stanoveno, přesně popsáno, ale ne respektováno v takovém rozsahu, jaký bychom si představovali. Z tohoto důvodu tuto povinnost vítám. Často slyšíme stížnosti, že něco není nastaveno, něco není popsáno, jak se to má správně dělat. V tomto případě máme vše popsáno, standard nastaven a schválen, tak je jen na nás ho správně dodržovat a následně vybrané prostředky velice transparentně investovat.“

Tomáš Hron

finanční ředitel ve skupině TART

„Asi by se krásně žilo ve světě, kde člověk nemusí zamykat dveře od domu, když odjíždí na dovolenou. Nemusí se bát o děti, když je pustí ven. Nemusí se bát o život, když vjede na silnici. Ale v našem světě prostě existuje určité procento lidí, kvůli kterým dům zamykám, kvůli kterým se bojím o děti, kvůli kterým se bojím o sebe, když vjedu na silnici. A kvůli těmto lidem zavádíme různá opatření, která většině nepřináší vyšší užitek, ale brání podvodníkům ve zneužívání. EET je dle mého názoru toho příkladem. Nesháněl jsem si data, abych vyhodnotil, jestli to přinese 10 nebo 60 miliard. Ale nezažil jsem v minulosti řemeslníka, který by mi nenabídl „slevu“, když bude oprava bez „dokladu“. Proč já musím z mého příjmu zdanit všechno do posledního haléře a on by neměl? Jediný důsledek je ten, že budeme pořád zvyšovat daně těm, kteří se prostě daním nevyhnou – zaměstnancům. I když EET rád nemám (stejně jako letištní bezpečnostní prohlídky, měření rychlosti na silnici, kamery na křižovatkách), vnímám ji jako nástroj, který má zavést snad větší spravedlnost. Škoda, že ji nelze zavést pouze u toho malého procenta, které vždy dělá problémy.“

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

[slider]

TOP Rozhovory

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

PŘEDSTAVA AUTONOMNÍCH AUT NA SILNICÍCH MÁ K REALITĚ STÁLE DALEKO

Vydáno 11.11.2019

Nejen fanoušci nových technologií sní o dni, kdy sednou do auta, které je bez jejich asistence odveze stovky kilometrů daleko. Jenže na tu chvíli si ještě nějaký pátek počkáme. V českém startupu Roboauto proto šli jinou cestou, vsadili na vývoj dálkově ovládaných vozidel. „V některých situacích musí do hry vstoupit vzdálený operátor, který robota převezme a instruuje ho, co má dělat,“ říká Martin Králík.

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

ZÁKAZNÍCI JSOU OHROMENI TÍM, CO U NÁS VIDÍ

Vydáno 23.9.2019

Doby, kdy společnost TAJMAC-ZPS udivovala svět legendárním revolverovým soustruhem R5, jsou pryč. I po desítkách letech však zlínský podnik patří k lídrům na trhu s obráběcími stroji. „Do konce letošního roku představíme nový model dlouhotočných soustruhů MANURHIN K‘MX a připravujeme upgrade větších vertikálních obráběcích center,“ říká generální ředitel Michele Tajariol.

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

PODNIKATEL MÁ ZA LIDI VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST NEŽ POLITIK

Vydáno 18.9.2019

Letos uplynulo třicet let od chvíle, kdy Jiří Hlavatý nastoupil do funkce generálního ředitele společnosti Juta podnikající převážně v textilním průmyslu. Později úspěšnou firmu koupil a v jejím čele stojí dodnes. Dobře však ví, že se blíží čas, kdy žezlo předá někomu dalšímu. „Jutu neprodám, ale konkrétní plány si zatím nechávám pro sebe,“ řekl v rozhovoru pro Svět průmyslu.

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

K VEŘEJNÝM VĚCEM CÍTÍM ODPOVĚDNOST

Vydáno 4.9.2019

Pohybuje se na rozhraní strojírenského a sklářského průmyslu. Patří mu nejen společnost Wikov, která proslula svými převodovkami, ale i sklárny Bomma a Rückl. „Dělím svůj čas přibližně na poloviny mezi strojírenství a sklářství. Největší radost mám z úspěšně dokončených akvizic ve strojírenství a nových produktů Rückla,“ říká Martin Wichterle.

Zobrazit Více